Friday, October 9, 2009

Jamuan raya dan....kesiannyeee....


Hari ini, 9 Oktober 2009, Jumaat, kami membuat rakaman MCP Jamuan Hari Raya Peringkat UKM di DECTAR. Awal pagi segala persiapan teknikal untuk tugas rakaman yang masih belum selesai petang semalam telah disempurnakan pagi ini. Semua peralatan telah dipasang dan dihidupkan kuasanya serta diuji di Bilik Kawalan Studio, di Bilik Audio dan dalam dewan besar.

Sdr. Kamarul dan Hanim dalam Bilik Kawalan Studio semasa rakaman.

Nampaknya krew rakaman yang dijemput agak ramai juga yang hadir iaitu sdr. Wafiy, Firdaus, Zulhimi, Chef, Bukhari, Naziruddin, Asrul Khaidir, Sulimi, Hasnah, Hanim....dan...itu aje yang aku ingat.

Jam kira-kira 10.00 pagi rakaman telah kami lakukan sebaik saja VVIP tiba iaitu Tan Sri Datuk Paduka Mazlan iaitu Pengerusi LPU, Naib Canselor dan Timbalan-timbalan Naib Canselor. Rakaman kami berjalan lancar tanpa sebarang masalah. Sdr. Kamarul dan aku secara bergilir bertindak sebagai Pengarah Studio yang memberi arahan kepada krew melalui intercom.


Rakaman tamat lebih kurang jam 12.00 tengah hari. Selepas semua peralatan dikemaskan, kami semua meninggalkan dewan untuk pulang.

Di luar dewan aku terjumpa seorang krew kami iaitu Cik Hasnah berdiri berhampiran keretanya bersama Sdr. Wafiy. Rupa-rupanya kereta Hasnah telah di 'block' oleh pemandu yang 'amat bersopan'. Ini menyebabkan dia tidak dapat mengeluarkan keretanya dari 'parking'. Katanya dah lama dia menunggu pemandu kereta tersebut tapi tak jugak kunjung tiba...isy...isy..kejamnya pemandu bersopan tu...
Cik Hasnah bersama sdr. Wafiy, sib baik cik
Hasnah ni tak nangissss.....atau mungkin
dah lepas nangis kut...



Apalah sikap pemandu berkenaan, dia tidak bersikap seperti yang tertulis di cermin keretanya...atau mungkin dia bersikap sopan hanya ketika memandu kut....bukan semasa 'parking'.....agaknyalah...


Macam inilah cara kereta tersebut mem'block' kereta Hasnah, cubalah lihat.....






Cubalah lihat pula 'sticker' yang ditampal di cermin keretanya tu.......kemana perginya sikap yang tertulis di 'sticker' tu....

'BERSOPANLAH SEMASA MEMANDU...'
...semasa 'parking' tak perlulah bersopan kut....

Akhir sekali aku ucapkan jutaan terima kasih kepada semua krew yang terlibat....jumpa lagi...






video

Tugas semasa rakaman MCP dalam Bilik Kawalan...

3 comments:

CikLieYzaOnline said...

tgk rakaman ni, tetiba 'rindu' kat sesumpah..heeeeeeee

ukmstudio said...

hang kene mintak maaf kat dia hari baik bulan baik ni.....

CikLieYzaOnline said...

minta maaf ye sesumpah..ops..
minta maaf ye encik kamarul..
sebenarnya,bukan sengaja nak bagi nama sesumpah tapi tah dari mana dtg idea time tu..kalau buat buku,mesti laku..hahahaha.

nnt tlg la sampaikn salam lebaran mohon ampun maaf den kat dia ye.heeeee.