Saturday, July 28, 2012

Muslim...oh....Muslim...

....etnik rohingya di ARAKAN...





....memang sahlah, kafir memang bantu-membantu
dalam memerangi orang MUSLIM...





....di mana orang ISLAM bila diperlukan...


....ini cuma foto hiasan, tiada kaitanpun dengan tulisan...

HARI ini, Sabtu...tentulah aku cuti...dan sekali lagi aku rasa terpanggil untuk menulis 
berkaitan orang ISLAM, fokus kepada penganiayaan terhadap MUSLIM.
Aku terfikir untuk menulis topik ini sebab semalam ada disebutkan 
oleh khatib berkaitan penganiayaan terhadap orang ISLAM
di mana-mana termasuk etnik ROHINGYA 
di MYANMAR.
Bila kita baca dari akbar-akbar dan juga
informasi di internet, tentu kita rasa sedih, pilu dan marah
terhadap mereka yang menyiksa etnik muslim ROHINGYA yang rata
ratanya berfahaman SUNNAH. Pembunuhan, rogol dan semua siksaan-siksaan 
yang lain yang dirasakan tidak masuk akal dilakukan terhadap MUSLIM di sana tanpa
mengira lelaki, pompuan malah kanak-kanak.
Dikatakan orang ROHINGYA ini berjumlah 3 juta orang yang tinggal
di seluruh dunia dan terumanya di ARAKAN MYANMAR. Di ARAKAN 
dianggarkan terdapat 800 ribu orang etnik ROHINGYA ini. Dikatakan bentuk fizikal
dan budaya mereka seperti orang BENGGALI. Mereka juga mempunyai darah ARAB, PARSI,
PASHTUN dan sebagainya. Mereka ini telah menderita di MYANMAR sejak tahun
1978 di bawah pemerintahan tentera.
Aku pun rasa agak pelik juga mengapa orang MUSLIM 
sering tertindas di negara yang diperintah oleh orang bukan Muslim?
Sedangkan di negara yang diperintah oleh orang MUSLIM tidak terdapat
orang bukan MUSLIM di tindas umpamanya di INDONESIA, TIMUR TENGAH 
dan sebagainya. Di negara-negara tersebut tiada pun berlaku penindasan terhadap orang bukan
MUSLIM...mengapa? Kenapa orang bukan MUSLIM amat sakit hati kepada 
orang MUSLIM?. Cuba nyatakan mana negara yang diperintah oleh orang 
ISLAM menjalankan operasi penghapusan etnik di dunia ini..?
Ada ketikanya aku rasakan dalam
komuniti MUSLIM perlu ada yang berpandangan
ekstrim kerana golongan ini saja yang mampu menghantar
mesej ancaman kepada golongan bukan MUSLIM supaya tidak
melakukan penganiayaan terhadap komuniti MUSLIM di seluruh dunia
seperti yang dilakukan oleh TALIBAN PAKISTAN ini.
Hanya golongan yang mempunyai semangat begini
saja yang mampu menghantar notis ancaman
kepada orang kafir yang menyiksa
komuniti MUSLIM di
seluruh dunia.
Pada aku perlu ada
dikalangan orang ISLAM yang
mempunyai pendirian keras iaitu yang keras
terhadap kafir dan berlembut terhadap sesama MUSLIM.
Bukan tujuan aku untuk mengapi-apikan keganasan, tidak sama
sekali, cuma aku rasa terkilan dengan negara yang diperintah oleh orang
ISLAM sering senyap seribu bahasa bila sesebuah komuniti MUSLIM di zalimi
oleh golongan bukan ISLAM. Di manakah pemerintah negara2 ISLAM tersebut?
Pada pandangan aku ramai dikalangan kita termasuk negara ISLAM
senyap seribu bahasa adalah kerana PERUT KITA SENTIASA 
dalam KEKENYANGAN. Itu sebab kita terus bungkam,
perut kita sudah penuh dengan makanan, jadi
tak perlu kita memikirkan tentang
komuniti MUSLIM yang
tertindas di mana
mana.
Malah ada yang 
lebih teruk lagi ada yang tidak percaya
orang ISLAM di MYANMAR tertindas malah terus
mengatakan foto-foto penyiksaan tersebut palsu. Golongan ini pada
pandangan aku bukan saja dayus malah amat bacul!
Itulah, kalau perut kita dah di isi penuh, akal
pun akal 'stop' dan 'stuck' untuk
berfikir malah 'iman' pun
turut tidak bercambah
dengan subur.
Jadi....nantikanlah apabila ajal merenggut nyawa......
Kita tidak boleh berharap
sangat dengan kerajaan bukan ISLAM 
untuk membantu menangani isu ini....orang ISLAM 
sendiri kena berusaha untuk membantu orang ISLAM yang
tertindas walau di mana sekali pun. Realitinya jika kerajaan MYANMAR 
ialah orang ISLAM dan yang teraniaya tu orang bukan ISLAM  tentu tidak memer
lukan masa yang lama, US tentu secara pantas akan menghantar kapal
pembawa kapalterbang perang untuk menghancurkan MYANMAR
sepertimana mereka menghancurkan IRAQ dan 
AFGHANISTAN. Adakah US merupakan
DAJJAL AWAL.....?
Atau adakah golongan ROHINGYA sendiri
perlu melaungkan slogan JIHAD untuk menentang kembali
kerajaan kafir tersebut. Sekarang ini aku pun dah jarang mendengar
kalimah jihad di tulis dan disebut atau aku yang terlepas 
pandang? Mungkin MAHA PENCIPTA ingin
memberi rezeki SYAHID kepada
penduduk ROHINGYA
di MYANMAR....
sapa tau, kan gitu?
Oleh itu sementara menunggu
bantuan yang kelihatan macam tak akan sampai
 dari negara-negara yang diperintah oleh orang ISLAM
maka eloklah dia orang semua mengangkat senjata
walaupun dengan menggunakan pisau pemotong
bawang....bukan begitu...mungkin mereka
boleh mengharapkan rezeki SYAHID
tersebut...............
Satu lagi yang menjadi pegangan
dunia ialah bila ISLAM cuba bangkit menentang
akan dicop sebagai pengganas, tetapi bila hal ini dilakukan oleh
bukan ISLAM tiada siapa pun mengatakan pengganas
termasuklah rejim myanmar dan juga israel yahudi tu.
Yang paling sedih bukan saja orang bukan ISLAM
menganggapnya pengganas malah oleh
orang ISLAM sendiri pun menganggap pengganas
kepada mereka yang cuba membantu dan menyokong 
MUSLIM yang tertindas di mana-mana di seluruh
dunia................................
Pelik kan...2 billion lebih orang ISLAM
daripada 7 billion umat dunia
tapi tidak mampu
berbuat apa2
pun bila
ada golongan ISLAM diganasi
dibunuh, dirogol dan segala penyiksaan yang lain.
Adakah hadis RASULULLAH SAW sedang berjalan sekarang
ini iaitu orang ISLAM ramai tapi ibarat seperti bueh
di laut...yang pada pandangan aku, tidak mampu untuk berbuat
apa-apa hatta untuk membuang
sedikit habuk di kelopak
mata sekalipun..
oleh itu pandangan aku, muslim sepatutnya berhati
hati berurusan dengan mereka yang tidak
sekepercayaan dengan kita...
Doa ku panjatkan kepada MAHA PENCIPTA
...hancurkan SETIAP pemerintah dan rakyat kafir yang zalim tersebut
dan kurniakanlah SYAHID kepada semua mereka
yang dizalimi seperti yang dikurniakan  kepada
keluarga ammar.....insyaALLAH.

DAUDmontakzakaria.

2 comments:

studioukm said...

...aku sebenarnya jarang menulis topik yang berat2 macam ni dan dengan emosi yg extreme pulak tu...mungkin terlalu marah sangat kut......

studioukm said...

Dalam wawancara TV AL HIJRAH pagi ni 4 OGOS 2012 diceritan lagi penderitaan ROHINGYA sekarang ni...

-ada juga orang rohingya ditanam hidup2, dimanakah kemanusian di hati manusia kafir ni....?
-masyarakat ini tak boleh membina masjid.
-mereka tak boleh bergerak ke tempat2 lain di burma jika langgar larangan ini akan di penjara.
-tidak dibolehkan mengajar agama.
-nak kawin mesti minta kebenaran drpd kerajaan yang mengambil masa bertahun untuk diluluskan. Kerajaan Burma kenakan bayaran dlam jumlah tertentu jika ingin berkahwin.

Itu cuma beberapa perkara yang kita dapat tahu drpd pihak NGO yang sedang membantu masyarakat tersebut sekarang ni...
Yang peliknya bangladesh yang serumpun dgn mereka macam enggan membantu masyarakat ini....itulah semangat ISLAM yang dah semangkin luntur sekarang ni....