Tuesday, July 14, 2009

Johari Salleh....

14 Julai jam 10.00 pagi,
Petang ini kira2 jam 3.00 petang, krew unit Audio Video akan membuat rakaman video Majlis Pelancaran Buku Dato' Johari Salleh di Bilik Bankuasi, UKM. Pelancaran buku Memoir Dato' Johari Salleh akan dilancarkan oleh Pro Canselor UKM. Buku berkenaan diterbitkan oleh Penerbit UKM. Satu tayangan multimedia berkaitan Dato' Johari juga akan ditayangkan. Multimedia berkenaan telah diusahakan oleh Pak Yusnor.

Peralatan tayangan telah di siapkan malam semalam bersama beberapa krew. Cuma setakat ini audio untuk multimedia belum di uji lagi kerana kakitangan Pusat Kebudayaan yang akan mengendalikan sound system iaitu En. Asrof, tiada malam tadi. Harap audio juga o.k, semalam signal video sudah diuji dan o.k di dua buah screen LCD TV. Rakaman video akan dibuat oleh sdr. Ramli Adnan sementara tayangan multimedia akan dilakukan oleh sdr. Jasril Amry.

Serba sedikit berkaitan diri Dato' Johari yang di petik daripada sebuah laman web.
"DATO' JOHARI SALLEH adalah Felo Tamu di Pusat Kebudayaan Universiti Kebangsaan Malaysia. Beliau adalah mantan Pengarah Muzik RTM (1961-1982), Pengarah Urusan Syarikat Josal Music Sdn Bhd (1983-1986), Pengarah Muzik Orkestra Kuala Lumpur (1987-2000) dan Perunding Muzik DBKL (2001-2004)."

Aku amat berharap tugas kami akan berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah, InsyaAllah.

14 Julai 2009, 9.00 pagi;

Pergi ke Bilik Bankuasi untuk meninjau jika terdapat staff Pusat Kebudayaan untuk tujuan menguji audio untuk tayangan multimedia pelancaran buku berkenaan. Sampai di sana kami dapati tiada siapapun. Kemudia aku dan Amry kembali semula ke Pusat Penerbitan. Kemuadian hantar mesej kepada Pegawai Kebudayaan untuk menguji tayangan multimedia pada jam lebih pukul 1.00 ptg sebagaimana yang dikatakan oleh Pak Yusnor. En. Asrof, Pegawai Kebudayaan kata, o.k je.


Jam lebih pukul 1.00 petang, pergi semula ke Bilik Bankuasi. Tunggu bahan untuk tayangan multimedia sebagaimana yang dijanjikan oleh Pak Yusnor. Tunggu punya tunggu, masih juga tidak tiba. Hmmm...betullah apa yang dikatakan penantian itu suatu penyiksaan, ye ke agaknye, aku pun tak pasti...Pak Yusnor kata bahan berkenaan telah diberikan kepada anak Dato' Jo untuk disampaikan kepada aku. Akhirnya terima call dari anak Dato' Jo, yang mengatakan dia telah sampai ke UKM. Apabila bahan diterima aku minta tolong Pegawai kebudayaan, En. Asrof untuk buat ujian tayangan. Hmmm...Alhamdulillah, visual dan audio bahan multimedia berkenaan o.k. Hati aku lega, bimbang juga kalau bahan tersebut ada masalah, maklumlah dalam atur cara majlis sudah tercatat tayangan multimedia berkenaan, sedangkan waktu ni dah hampir pukul 3.00, hampir nak bermula acara.

Seperti biasa, program bermula dengan doa, pengkisahan buku oleh Pak Yusnor, ucapan Dato' Salleh dan ucapan pelancaran buku oleh Pro-Canselor UKM, YBhg. Tun Ahmad Sarji. Program selesai lebih pukul 5.00 petang. Semua peralatan dikemaskan dan dibawa semula ke Studio UKM di DECTAR. Semua tugas dilakukan dengan sdr. Kamarul, sdr. Amry dan Cik Siti Suraya krew baru Unit Audio Video, Pusat Penerbitan, belumpun sampai seminggu bersama kami.

Kemuadian aku terus ke Pusat Penerbitan untuk membuat persiapan peralatan kamera video untuk dibawa ke Sarawak esok. Peralatan berkenaan telahpun disiapkan oleh sdr Ramli. Kami akan berlepas ke Sarawak jam 2.00 petang dari KLIA esok....Terima kasih kepada krew yang membantu dalam persiapan peralatan audio visual untuk Pelancaran Buku Dato' Johari Salleh di Bilik Bankuasi terutama dari Unit Cetak Pusat Penerbitan iaitu sdr. Firdaus Sharim...terima kasih juga kepada staff -staff Pusat Kebudayaan.

Sarawak Bumi Kenyalang...nantikan ketibaan kami dari Selangor Bumi....hmmmm...bumi apa yah!??

2 comments:

ct_saggie said...

Slm
hehhehe....
lama sgh tidak dengar khabar en.daud ni...
semoga sihat ye....
doakan ct di sini...
smg berjaya...
en.daud nati dtg tau time kitorg konvo..
18 ogos....
bagi la hadiah ke...
hahhaa....

daud.montak.zakaria said...

Masa hang konvo, den tengah sibuk buat keje MCP, pancarkan gambar korang kat layar di dectar tu....