Monday, July 16, 2012

iNjecTION

...wow!....takutnyer...
* credit to google images....


....sakit, adakah ia ujian atau penghapus dosa....?

HARI ini aku ingin menulis lagi berkaitan perkara yang bukan merupakan tugas harian aku.
Semalam aku rasa tak berapa sihat, macam demam lah lebih kurang. Oleh kerana
aku malas nak pi klinik, aku terus pi farmasi untuk membeli ubat untuk
melegakan demam aku tu. Aku pi farmasi bandar baru bangi
jam 12.00 lebih tadi. Kemudian aku terus balik rumah.
Selesai makan, aku pun telanlah ubat 
demam tu.....

Dalam masa setengah jam jer....kelopak mata aku dah bengkak. Tiba ke tahap
satu jam. Seluruh mata aku dah ditutup oleh bengkak. Sukar betul aku
nak melihat. Ermmmm...barulah aku ingat aku sebenarnya 'alahan'
kepada ubat tahan sakit dan ubat demam. Aku ambil kepu
tusan untuk tidak pi keje pada petang ni. Aku
nak pi klinik. Aku bawa sekali ubat
demam yang aku beli kat 
farmasi tu.
Tiba di klinik terus register...rasa malu 
jugak dengan mereka yang bertugas di klinik tu. 
Boleh dikatakan mereka semua kenal aku. Bila masuk bilik doktor, 
terus pekerja klinik doktor tengok ubat yang aku beli tu. Doktor kata kene
beri 'injection'. Wah! aku rasa gusar, sebenarnya aku memang takut ngan jarum
injection. Memang aku takut...doktor kata jarum kecik jer. Aku minta doktor 
tu kurangkan sikit sakit masa 'injection' tu...hahaha...malu gak, aku 
seorang lelaki takut jarum halus macam tu...ekekeke....
malu bukan sebab apa, semua pekerja dan 
doktor kat klinik ummu ammar tu 
sumer pompuan....ekeke..
Tentu mereka fikir...'apaler lelaki
ni....jarum pung takut...' gamaknyer......
Masa doktor 'inject' tu rasa agak perit jugak...
pelik kan...aku takut pulak ngan jarum cucuk yang dibubuh ubat
bius sebelum ditusukkan jarum. Sedangkan pompuan lagilah azab ketika 
bersalin...bukan saja masa bersalin tapi juga masa menjahit luka kerana bersalin.
Mereka tidak dibubh bius pun semasa proses jahitan yang dilakukan oleh 
doktor...ewah...macam aku pulak yang mengalaminya. Sebenar
nya aku dah kawen, jadi aku taulah serba sedikit
berkaitan pompuan bersalin ni............
Selesai pi klinik, terus balik rumah, aku harap masalah
aku ni selesai esok. Aku nak keje esok, aku memang tak suka
cuti lama-lama, lagipun kami memang ada tugas iaitu membuat suntingan
video untuk ditayangkan masa penutup UKM - GLOBAL STUDENTS MOBILITY PARTNER
SHIPS pada 18 JULAI 2012 jam 3.00 petang di PANGGUNG SENI UKM. Aku dah edit video tu untuk 10 minit. Footage dari LANGKAWI sdr. SHAHRUL FADLI ABD RAHIM
yang akan siapkan. LANGKAWI merupakan destinasi akhir untuk dimasuk
kan ke dalam program video tersebut. Dijangka NAIB CANSELOR 
UKM akan merasmikan penutup program berkenaan.
Harap sdr. SHAHRUL FADLI mampu
menyiapkannya termasuk
membuat penataan
muzik untuk
video
tu...
Aku harap aku akan cepat sembuh...
esok aku nak lihat perkembangan video berkenaan.
Kami juga akan membuat rakaman MCP majlis penutup program
berkenaan. Harap ramai krew bantuan akan datang membantu kami, bantuan mereka amat kami perlukan kerana tanpa mereka siapalah kami. Kami juga akan
meminta bantuan PELAJAR LATIHAN AMALI dari 
JABATAN DAKWAH yang membuat latihan 
amali di PENERBIT UKM BAHAGIAN
MULTIMEDIA. Harap mereka
boleh membantu.

Mereka yang mengikuti LI tersebut
ialah FARAH NADIA, AFIFAH, PIAN & ARIF.
Terima kasih kepada mereka semua, harap kami mampu
mengongsikan sedikit ilmu ini dengan mereka.

....terima kasih kerana sudi membaca....

foto hari ini 17 julai 2012.

HARI ini 17 JULAI 2012, bengkak mata aku masih belum surut dengan cepat.
Bengkaknya masih tidak membolehkan aku untuk pi keje. Mana mungkin
pi keje dengan mata macam ni. Itulah...aku merancang(tuk pi keje
hari ni...) tapi MAHA PENCIPTA juga merancang...rupanya
rancangan DIA lebih utama daripada apa yang
aku rancangkan.
Aku memang bercadang untuk pi keje hari ni
untuk melihat perkembangan video yang disambung
suntingannya oleh sdr. SHAHRUL FADLI ABD. RAHIM. Video
tersebut untuk ditayangkan masa penutup MOBILITI PELAJAR yang
akan diadakan di PANGGUNG SENI DECTAR petang esok jam 3.00 petang.
Walau bagaimanapun aku harap sdr. SHAHRUL mampu menyiapkan
video tersebut. Aku harap jugak sdr. SHAHRUL dapat mengen
dalikan urusan rakaman MCP esok dengan bantuan
rakan-rakan yang lain...InsyaALLAH..

....sekian kerana sudi membaca untuk hari ini....


...foto pada 18 Julai 2012...


HARI ini 18 JULAI 2012; aku ambil cuti lagi. Bengkak muka aku sudah surut sedikit, harap menjelang lepas tengah hari ia akan lebih surut lagi. Aku bercadang untuk turut 
serta dalam rakaman MCP 'Majlis Penutup UKM - Global Student Mobility 
Partnerships' di Panggung Seni Dectar pada jam 3.00 petang.
Aku bercadang untuk terus ke Panggung Seni selepas waktu Zohor, harap
perancangan aku ni akan dapat dicapai kerana dah tiga hari aku duk dalam rumah.
Rasa rimas jugak duk kat rumah sepanjang hari melayan penyakit yang tidak dijangka ni.
Rupanya penyakit ni 'datang seperti kilat, pergi seperti semut'...untuk penyakit2 ter
tentu jer....bukan semua....
Apa-apa pun bersyukur gak aku kerana penyakit ni masih mengikut landasan yang
positif iaitu 'ia beransur sembuh'.....bukan sebaliknya......
Lagipun....... memang dah tertulis di kitab azali yang aku memang terkena penyakit
ni...apa nak buat kan...kene redha lah....itu saja pilihan yang aku  ada.....kan gitu?


Sekian, terima kasih kerana sudi membaca.....





DAUDmontakzakaria.

2 comments:

CikLieYzaOnline said...

ya allah ya tuhanku, sembuhkanlah sakit kawanku Daud Montak Zakaria ni ya allah....amin ya rabbal alamin... (takut la den tengok)

studioukm said...

aminnn...tq