Sunday, June 26, 2011

Main power for TNEC...

....sdr. Shahrul tekun membuat rakaman....

HARI ini, 26 JUN 2011, AHAD;
Berada di UKM bersama sdr. Shahrul Fadli kerana membuat rakaman video
penyambungan kabel kuasa utama ke bangunan di tapak pembinaan
TNEC Cooling System di Lingkungan Kedua UKM.

Kami berada di UKM tepat jam 9.00 pagi dan terus pergi ke tapak pembinaan
di Lingkungan Kedua UKM. Di sana sdr. Shahrul telah merakamkan
kerja mengorek tanah untuk mencari kabel kuasa utama letrik
di hadapan bangunan TNEC Cooling System.

Kerja-kerja mengorek untuk mencari kabel utama tersebut itu pun memakan
masa berjam-jam. Pandangan aku mungkin kabel tersebut tidak
ditanam secara sistematik. Aku tak nampak pun kakitangan
yang terlibat membawa pelan sebagai panduan
di mana kabel tersebut terletak.

Sudah tentulah kerja tersebut memakan masa yang lama jika tiada sebarang
pelan sebagai panduan, rasa macam pelik jer, satu kerja yang penting
seperti ini tanpa sebarang pelan. Rasa macam
mencari duit dalam tepung jer.....
Akhirnya kerja membuat penyambungan dibuat lebih kurang tengah hari. Sempat juga sdr. Shahrul merakamkan kerja-kerja penyambungan tersebut hingga selesai.

Kami terpaksa balik lebih kurang jam 4.00 petang kerana hujan telah mulai turun. Bagaimanapun kami sempat merakamkan kerja tersebut hingga tamat untuk satu penyambungan. Kerja penyambungan untuk kabel yang satu lagi tidak dirakamkan kerana proses menjalankan tugas tersebut adalah sama sahaja. Setelah tamat rakaman kami balik ke pejabat dan terus balik ke rumah...

daudmontakzakaria

1 comment:

studioukm said...

....ada staf kat 'site' tu kata aku dapat 'overtime' datang keje...hati aku kata 'overtime taik kucing...' Aku datang ni leh 'claim' cuti jer.....