Monday, August 24, 2009

Betulkah begitu??


Hari ini aku ingin menulis perkara diluar bidang tugas aku. Diharapkan sesiapa yang membaca 'posting' ini akan memberi komen di atas tulisan aku ini, o.k?

Ceritanya begini, hari Sabtu yang lalu aku mengambil laptop dari sebuah kedai di Jalan Reko Kajang. Aku bayar melalui koperasi UKM.

Tiba di rumah aku dapati CD Window Vista tidak disertakan sekali sedangkan CD KEY Window berkenaan terdapat dilekatkan di bawah laptop yang aku beli tu.

Hari ini aku hantar SMS kepada kedai berkenaan untuk bertanyakan hal tersebut dan apa yang dibalas oleh kedai tersebut ialah seperti ini jawapannya "SEKARANG, SEMUA HANYA BAGI LICENSE NUMBER DAN BUAT RECOVERY". Aku dah bertanyakan rakan2, mereka kata macam mana nak buat 'recovery' jika CD original 'software' berkenaan tiada. Hmmm...aku tak tahu mana yang benar. Tolonglah, berikan sebarang komen kat blog aku ni....

6 comments:

awitz said...

ok...sebenarnya mmg kena ader cd sbb harga dia termasuk cd skali...tp klu dia x bg xper, dlm D: ader program recovery...burn semua data dalam D tu ke DVD...itulah recovery data dia...klu nak reformat balik, boleh guna DVD tu, dia akan install ikut factory setting, jadik macam baru beli balik la...tp data semua hilang la...backup data dulu sebelum buat recovery...masalah klu xder cd ni takut dia jual jadik pirate je...nak tahu lebih lanjut jom join forum tentang pc kat http://www.awityanz.net

daud.montak.zakaria said...

Terima kasih memberikan komen. Sebelum ini aku juga telah membeli laptop untuk seseorang di kedai yang berjiran dengan kedai tersebut di Jalan Reko juga dengan bayaran tunai, laptop jenama ACER bukan TOSHIBA tapi semua dia bagi iaitu WINDOW XP, driver untuk ACER laptop dan juga MICROSOFT WORD. Semua diberinya...itu yang den polik sikit tu dengan kedai yang ini...

CikLieYzaOnline said...

mcm nk komen tp x tahu...heeee

daud.montak.zakaria said...

Hmmmm....kelakarlah hang ni....
Itulah agaknye nasib pengguna, pihak peniaga ambil untung dari pengguna...pihak yang satu lagi pun ambil untung dari pengguna. Pengguna mengalami 2 nasib malang....

CikLieYzaOnline said...

agaknya la kot.....hehehehe

Eyjaz Nidzar said...

Xtau nak komen pe sebenarnye...lame jaz menung ngadap ape yg abg studio posting ni..hurrmm...nak wat camne..buta skit menda gini..laptop pon kakak yg belikan..uhuhhu..