Saturday, March 21, 2009

Majlis Kahwin





Inilah rakan den FIZA dan ISMAHISHAM, dia orang berdua
ni rakan sepengajian den yang masih bujang. Selamat menyambut
hari lahir ke ...dot...dot...dot..ISMAHISHAM(22 MAC ...dot....dot...dot...).
Bilo nak kawin ni...Ado sapo2 kah yang berminat ngan dia orang,
sila contact nombor 999, ops! silap nombor dahhh...??.



Sebelah ISMAHISHAM ialah SABAH berbangsa Arab Iraq, iaitu
rakan sepengajian MASTER Isma di UM sekarang ni...




Sekali lagi hari ini den ingin bercerita hal peribadi lagi. Hari ini den pergi majlis perkahwinan teman den iaitu RUSNANIZA BAHAROM di Melaka. RUSNANIZA ni teman sepengajian den di UKM sesi 1999/ 2000 di Jabatan Komunikasi, FSSK. Den dah janji dengan teman den iaitu ISMAHISHAM dan FIZA untuk pergi bersama ke Melaka. Isma dan Fiza juga teman sepengajian den bersama dengan Ros dalam sesi yang sama. Den keluar dari rumah jam 10.00 pagi. Masuk ke lebuhraya jam 10.10 minit lebih kurang menuju ke selatan. Den keluar di Tol Air Keroh. Den tunggu rakan den iaitu ISMA dn FIZA di Tol Air Keroh.


Tak lama kemudian ISMA tiba dan dia keluar dari kereta. Den pun turut keluar dan sama2 menuju ke arah satu sama lain. Kami berbincang tentang arah nak menuju ke rumah pengantin. Den bukan tahu sangat cuma bergantung kepada peta di kad jemputan yang telah diberi oleh ROS. Den meminta ISMA memandu di hadapan sebab den ni kalau berkaitan dengan arah2 di jalan raya ni agak kureng sedikit, bimbang akan sesat. Arah kek udara mungkin den mahir kut sebab den selalu lihat kapal terbang terbang di udara....heh...heh...


Semasa bersua dengan ISMA, kami sama-sama terlupa untuk bersalam. Agaknya kami rakan yang amat rapat(very close friends), yang menyebabkan kami lupo nak bersalam dan mengucapkan salam antara satu dengan lain. Betul ko kalau terlalu rapat akan menyebabkan lupo bersalam.....hmmmm...ontahlah.....Sebenarnya gelagat kami tak bersalam tu dilihat oleh rakan bangsa Arab ISMA yang ketika itu berada di dalam kereta bersama FIZA. Mungkin dikalangan bangsa Arab Muslim, bersalam dan mengucapkan salam merupakan satu hal yang mesti dilaksanakan dan merupakan sesuatu yang pelik jika tidak dilakukan. Fiza lah yang melaporkan perkara tu kepada kami(perkataan "melapor" tu satu drpd perkataan dalam media, jadi apa yang aku tulis kat blog ni tak lari dari tajuk 'media')


Kemudian kami terus memandu menuju ke rumah pengantin di Merlimau, Melaka. Tiba di taman perumahan pengantin kami terdengar paluan kompang. Bunyi paluan kompang itulah yang memandu kami ke rumah pengantin. Tiba di rumah pengantin kami terus masuk ke rumah untuk melihat ROS yang pada ketika itu sedang bersanding dengan suaminya(mestilah dengan suaminya, takkan suami orang pulak...kan...kan....) di atas pelamin. Aku terpegun dan tergamam seketika...... Hati ku berkata "Wah!! comey sungguh si Ros ni....hmmm...inilah kuasa tangan juru solek yang mahir...bisik hati den lagi.... Den sempat merkamkan foto dia orang bersanding dengan handphone den.... Maso tu kamera den tertinggal dalam kereta...heh...heh...heh....Daripada tiada, biarlah ada...kan...kan...


Sejurus selepas itu kami pun menuju ke khemah untuk makan maklumlah perut ni meronta-ronta meminta untuk di isi. Sempat jugo den merakamkan foto pengantin yang berada di bawah khemah. Sebelum balik kami sempat bersalam dengan ROS dan suaminya. Ros inilah teman den yang bertugas sebagai Penerbit Rancangan di RTM tu. Suaminya pun bertugas di RTM. Dalam perjalanan balik teman den si ISMA ajak den singgah di Hentian Air Keroh untuk solat. Selepas itu kami mengikut haluan masing-masing untuk pulang ke kediaman rasmi masing-masing..

9 comments:

CikLieYzaOnline said...

waaaaaahhhhhhhhh.....
cantiknya gambar......
x sabar rasanya nak kawin...
hahahaahahaha.....

SELAMAT PENGANTIN BARU...
MOGA BAHAGIA KE ANAK CUCU...
AMIN..........

ukmstudio said...

Ha...ha...ha....tak sabor nak kawin?? Dah ado ko calonnyo...mcp pun lom lopeh laie...heh...heh...

CikLieYzaOnline said...

Heeeeeeeeeee....

ya tak ya juga....
adeh...malunya.....
waaaaaaaaaa....

hehehehe =)

mcp..mcp...
mencabar sgguh mcp ni...
kawin pun x sesukar ini....

hehehehe.... bole terima ke kenyataan ni?
xpola...papo jo la....huhu

adul said...

hehew..........
meh kawen ngn adul......
adul kan ada..............
kan cayang kan.............
muah...muah....!!!!

baby bucuk2 ni.......
huhuw.................

adul nak,ade owg tu jual mahal,
bang studio, tlg dul bang studio,
tlg risik2 jap bdk tuh...
huhuw

CikLieYzaOnline said...

wek...

Si uLaM M@niS said...

abang daud....sowi...tak leh g...

sangat tidak sihat ari ros kawen tu...:(

CikLieYzaOnline said...

hehehe.hsem gak abg tu....ada lesung pipit...comey...agak2,den ni ada can x?haha.mcp dh lopeh dh.dh lulus utk kawin....ekau tlg tanyakan utk den...

ukmstudio said...

Ye ke Liza...hmmmm...minta den tanyokan...den agak susah nak tanyo sebab den punye sendiri pun orang lain yang tanyekan sebab den ni bab2 hubungan lelaki dan pompuan ni agak malu sikit....bukan sikit...banyak sangat....

CikLieYzaOnline said...

hahahaha...ala ekau ni,kalo ekau malu,melepas la peluang den utk brkenalan ngn dia...hahahaha.ekau ni,jgn la malu2....nnt den lagi malu.hehehe