Tuesday, September 15, 2009

Rakaman Ucapan Hari Raya...


Hari ini, 15 September 2009, kami dari Unit Audio Video, Pusat Penerbitan dan Percetakan dengan cara bekerjasama dengan Pusat Teknologi Maklumat, UKM, telah ditugaskan untuk membuat rakaman ucapan Hari Raya Timbalan Naib Canselor, Hal-ehwal Penyelidikan dan Inovasi, Prof. Dr. Rahmah, jam 2.00 petang di pejabat beliau di Bangunan Canseleri, UKM.

Inilah dua orang daripada krew kami, maaf, foto dari belakang je.....






Kami tiba di Bangunan Canseleri jam 2.10 petang lebih kurang. Kami terus menuju Pejabat TNC Hal-Ehwal Penylidikan dan Inovasi di tingkat 6 Bangunan Canseleri. Sdr. Ikhwan mula-mula tiba di pejabat TNC berkenaan. Kami diberitahu, TNC Prof. Dr. Rahmah Mohamad agak lewat sedikit kerana hal yang tertentu.

Sdr. Meor Sony sedang berbincang sesuatu dengan 'Setiausaha' TNC sambil diperhatikan oleh sdr. Ikhwan, Jurufoto PP&P.






Dalam masa menunggu, kami membuat persiapan teknikal seperti memasang tripod, kamera video, membuat pemasangan dan ujian pencahayaan dan memilih sudut serta shot kamera yang sesuai . Setelah semuanya selesai dan kelihatan sempurna, kami menunggu ketibaan TNC di lokasi tersebut.




Sdri. Siti Suraya, salah seorang krew kami setelah selesai persiapan teknikal dilakukan.






Sebenarnya video yang akan disunting ini akan di 'upload' kan ke web UKM untuk tontonan warga UKM serta juga akan ditayangkan semasa Majlis Jamuan Hari Raya peringkat UKM yang dijangka akan diadakan pada 9 Oktober 2009 di DECTAR, UKM.

Setelah selesai membuat persiapan teknikal sementara menunggu ketibaan Timbalan Naib Canselor.





Kakitangan yang terlibat dalam rakaman hari ini ialah, dari Pusat Penerbitan dan Percetakan iaitu;
Aku sendiri, sdr. Ramli Adnan, Jasryl Amry, Siti Suraya dan Ikhwan Hashim seorang Jurufoto iaitu rakan sekerja kami di Pusat Penerbitan.


Sdr. Meor Sony dari Pusat Teknologi Maklumat sedang mengemaskini ucapan sambil diperhatikan oleh Penolong Pendaftar, Sdri. Jumriah.






Kakitangan Pusat Teknologi Maklumat yang terlibat dalam rakaman hari ini ialah dua orang Pereka iaitu sdr. Meor Sony dan seorang lagi yang aku lupe namanya....ermmmm....sape ye...laaa...lupe pulak...


Masih lagi menunggu TNC Hal-ehwal Penyelidikan dan Inovasi di pejabat beliau, masih sabar menanti....Sdr. Ikhwan dan sdr. Jasryl Amri






Sebenarnya kami telah memulakan tugas rakaman ini sejak semalam iaitu hari Isnin, 15 September 2009. Krew yang terlibat semalam dan tiada hari ini ialah sdr. Faril dari Pusat Teknologi Maklumat dan sdr. Kamarul dari Pusat Penerbitan...


Sdr. Meor Sony dan rakannya dari PTM sedang mengemaskini ucapan.







Tidak berapa lama kami menunggu, akhirnya Prof. Dr. Rahmah, TNC Hal - Ehwal Penyelidikan dan Inovasi UKM pun sampai dan selepas saja dia meneliti teks ucapan maka rakaman pun kami jalankan tanpa sebarang masalah.


Sdr. Jasryl yang sedang duduk di kerusi dimana TNC Hal-ehwal Penyelidikan dan Inovasi yang akan membuat ucapan untuk rakaman. Mungkin sdr. Jasryl sedang meneliti sudut rakaman kut....






Apabila telah selesai, kami pun mengemas peralatan dan beredar dari Bilik Pejabat TNC Hal-ehwal Penyelidikan dan Inovasi berkenaan...
Esok, iaitu hari Rabu, 16 September 2009, kami akan membuat rakaman ucapan Prof. Tan Seri Dato' Naib Canselor Sharifah Hapsah Syed Shahabudin pula pada jam 9.00 pagi di pejabat beliau.
Krew PTM dan Siti Suraya sedang memerhatikan ucapan yang sedang dikemaskini oleh sdr. Meor Sony.






Ini merupakan antara rakaman berkenaan
yang masih belum disunting lagi....

No comments: