Tuesday, January 31, 2012

Sebuah catatan rakaman Loji Pendinginan Lingkungan

sdr. kamarul dan shahrul sedang membuat rakaman.

HARI ini, 31 Januari 2012; kami membuat rakaman video 'footage' untuk
penerbitan video Loji Pendinginan Lingkungan. Sebenarnya ini
merupakan rakaman sambungan rakaman
yang telah kami lakukan sejak tahun
2010 yang lalu.


Kerana cuaca agak tak mengizinkan kami keluar agak lewat untuk 'shooting'. Jam 9.30 pagi kami mulakan rakaman. Kami rakamkan bangunan sekitar kampus yang akan menerima udara dingin dari Loji yang baru dibina di Lingkaran Kedua UKM.

sdr. kamarul dan shahrul.

Kami juga merakamkan loji yang mempunyai konsep yang sama dengan loji baru di Lingkaran 2. Loji yang lama tersebut terletak di Lingkaran Pertama berhampiran FSSK. Antara bangunan lain yang kami rakamkan ialah bangunan FPI, FSSK, PUSANIKA, FEP, PTSL, FTSM dan juga bangunan-bangunan baru yang tidak lama lagi akan siap pembinaannya.

sdr. kamarul & shahrul fadli

Kami tidak sempat untuk menghabiskan 'shooting' waktu pagi jadi kami sambung buat rakaman
lagi pada sebelah petang. Pada sebelah petang kami tumpukan kepada
Loji Pendinginan di Lingkaran 2 yang hampir siap pembinaannya,
mungkin bulan Mac. 2012....


Di bangunan loji ni banyak yang kami rakamkan dan banyak pulak yang aku tanya....ALHAMDULILLAH staf yang bertugas di sana sangat bekerjasama dan mereka memberikan kerjasama sepenuhnya. Ada ketikanya terfikir gak aku, adakah tindakan aku bertanya bermacam-macam tu 'menyakitkan' hati mereka.

...bangunan loji pendinginan lingkungan...

Sebenarnya aku banyak bertanya semua hal-hal teknikal operasi loji tersebut adalah untuk aku lebih memahami. Kalau tidak macam mana aku nak membuat suntingan jika aku tidak faham dan bagaimana pulak aku nak jalinkan visual dengan skrip yang dah tersedia....lojiklah aku bertanya bebanyak soklan kat staj TNEC tu....Apa-apa pun berbanyak terima kasih kat diaorang yang amat memberi kerjasama kepada kami. Aku tak sempat merakam foto bebanyak sebab sibuk ngan bertanya dan sebagainya, lupa pun ya jugak...ekekeke...

Sebenarnya unit kami hari ini membuat beberapa rakaman video selain daripada rakaman sistem penghawa dingin. Rakaman tersebut ialah Perasmian Bangunan Baru Palapes/Suksis oleh Canselor UKM dan juga rakaman video Debat Akhir 1 Malaysia di Dewan Tun Abdullah Salleh....

Apa-apapun terima kasih sebab membaca....
daudmontakzakaria

No comments: