Sunday, March 29, 2009

Hari yang agak melesukan....


Sdr. Ruhaizad

Sdri Hasnah & Sdr Yunus


Sdri Hasnah


T.H Sulimi


Sdri Hasnah & Sdr Yunus

Hari agak meletihkan den, bukan meletihkan sangat tapi agak meletihkan je.
Pagi-pagi lagi pergi ke pejabat menyiapakan peralatan untuk dibawa ke Dewan Gemilang. Agak meletihkan bukan sebab apa, tugas tugas menyiapkan peralatan tu terpaksa den lakukan sendirian. Ini disebabkan Sdr. Ramli Adnan menghadiri majlis perkahwinan rakan sepejabat di Perak, Sdr. Ruhaizad membantu saudaranya mengadakan majlis perkahwinan. Sementara Sdr. Kamarul Baharin terpaksa bertugas membuat rakaman video Seminar Sejarah Lembah Bujang di Kedah. Dah tu tinggallah den sorang membuat persiapan peralatan untuk membuat rakaman MCP Majlis Perkahwinan Putera Datuk Naib Canselor di Dewan Gemilang.


Banyak juga peralatan yang den terpaksa siapkan iaitu 2 buah kamera video, 1 layar tayangan, 1 LCD projektor, 1 video switcher, 1 monitor, 2 buah tripod, alat perakam DVD dan juga kabel-kabel yang berkaitan. Semua peralatan tersebut den bawa sendiri ke Dewan Gemilang. Di Dewan gemilang sedia menunggu rakan den iaitu Azrul Khaidir dan Hafiz(krew baru yang selalu den lupo namonya, la ni dah ingat dah...). Mereka berdualah yang membantu den memasang peralatan di Dewan Gemilang. Ops! den lupo, sorang lagi teman den yang membantu ialah Sdr. Zulhimi. Hampir siap tugas yang dibuat, sdr. Yunus Misdi pula datang membawa sebuah kamera dan tripod, juga untuk digunakan di dalam rakaman berkenaan.


Majlis bermula seawal jam 12.00 tengah hari. Datuk Naib Canselor menyambut tetamu yang datang ke majlis berkenaan. Lebih kurang jam 2.00 petang, pasangan pengantin memasuki dewan dan terus menuju ke arah hadapan dan duduk. Semua hadirin dan pasangan pengantin menjamu selera dengan diiringi oleh alunan suara dan muzik Pusat Kebudayaan UKM. Majlis tamat lebih kurang jam 4.30 petang.


Jam 5.00 petang pula kami menuju ke Panggung Seni untuk membuat persiapan bagi rakaman MCP program UKM Inter College Arts Festival. Majlis berkenaan bermula jam 8.30 malam waktu tempatan. Malam ini krew bantuan agak ramai juga iaitu ZULHIMI, YUNUS, HAFIZ, AZRUL KHAIDIR, FIRDAUS, HASNAH, ISMAHASHIMI, SULIMI serta Sdr. Ramli dan Sdr. Ruhaizad juga turut serta dalam tugas rakaman malam ni. Program berkenaan tamat lebih kurang jam 11.30 malam. La ni baru tiba kat rumah....hmmmmm....tu lah yang den katokan, tugas hari ini agak melotihkan. Apo nak buat dah tugas, lakukanlah jugo, nanti jiko tak di buek, ado yang kato, taknak kojo berontilah.....isyh...isyh.......bisa...bisa......telingo mendongar yo...

9 comments:

ct_saggie said...

xpo...
den tahu..
yang ekau ni rajin buek kojo..

ukmstudio said...

Yo lah tu....hmmm...mano ko duit kocik ni, nak gi upah kek hang...ops! laaa..poket dah boco...hmmmm

ct_saggie said...

hmmm...
nampok sgt xikhlas nak bagi kat den...
itu sobabnyo boco..
nasib bek kocik yang boco...klu dompet ekau yang boco..tak dpek den nak nolongnyo...

hehhehe...gurau jer en.daud...hehhehe

CikLieYzaOnline said...

siannyo kek kwn den sorg ni,
napo ekau x gtau den,
leh den pi tlg,
tlg angkat brg pun jd la...
den kan ke kelawaq besaq yg kuek...
heeeeeeeeeee

kalo ekau gtau den,
leh den pi mkn nasik minyak free smlm...
ishh..ish...sampai hati ekau x ajak den...
freee tu...kongsi2 la sama..
ekau ni....mkn sorg2 jo....

em,sian ekau kan....
moga ekau dpt la ganjaran besar kek atas sano nnt yoo...den doakan ekau slalu..amin..

susah jugak nk jd penerbit ni ruponyo...
tgk abgmi mcm lenggang kangkung joo...
huhuhuhuuu.......
byk ruponyo tgs2 invisible penerbit ni..
haihhhhhhh....

CikLieYzaOnline said...

ala cik yam,setakat kek ekau tu,xpyh la nk bg duek kocik...pi beli cukulat yg hargonyo sekupang ado limo bijik,bg jo kek ekau..jadi laaaa...
heeeeeeeeeeeeeeeee

CikLieYzaOnline said...

utk studio,den nk tnyo ni,cmno bdn ekau yg kocik tu leh kuek wlupun byk buek kojo?ekau minum ovaltine ko?ko mkn biskut tiger?hahahaha...gtau den tgk...den ni asyik loteh jo..pastu domam..lega domam,domam laie,lega domam,domam laie...abis segalo sendi den ni raso mcm songal2...adeh la...

ukmstudio said...

ha...ha...kalau kito fikirkan itu merupakan tanggung jawab yang perlu diselosaikan dan kalau tak diselosaikan kita akan menanggung akibatnyo mako di situ akan timbul kekuatan untuk melakukan kojo tersobut....kalau tak buek alamat susahlah badan, kono bori 10 sobab ngapo tak buek kojo tu...ado ko kito 10 sobab. Kalau kito dapat beri 10 sobab, dia mintak pulo 20 sobab...dan begitulah setorusnyo....

ukmstudio said...

Akhirnyo den mati tak bersobab...hah...hah...hah...

CikLieYzaOnline said...

jgn la kato cmtu. ish..ish...sodeh den baco...biar la den yg pegi dulu sblm ekau...ekau masih diperlukan kek guo tu..