Sunday, June 7, 2009

Program Silang Budaya V

Sedang membuat rakaman temubual di rumah Pengarah Pusat Perkembangan Pelajar,
Prof. Dato' Dr. Sharuddin di Bandar Baru Bangi.

Abadikan suasana mesra antara
ibu angkat dan anak angkat

Temubual dengan Dato'


Suasana santai


The making of...

Sdr. Lim..

Selepas solat Zohor di surau berhampiran Stadium Bukit Jalil, kami pun bergerak menuju ke rumah keluarga angkat di sebuah kawasan kediaman di Ekplanad(eh! betul ke...) berhampiran International Medical University Malaysia. Setelah puas mencari akhirnya sampai juga kami di rumah keluarga angkat tersebut. Keluarga angkat berkenaan merupakan sebuah keluarga perkahwinan campur India dan Bumiputra Sarawak iaitu dari Bario. Suaminya merupakan seorang pensyarah di International Medical University dan isterinya pula aku lupa sebagai apa.


Maaflah aku tidak mempunyai data lengkap keluarga-keluarga angkat dan anak-anak angkat program Silang Budaya ini. Foto kelurga ini pun aku lupa nak rakam dengan kamera foto. Di rumah keluarga ini kami telah dipelawa menikmati Laksa Sarawak. Enak juga aku rasa laksa ini. Kami sempat merakamkan temubual dengan keluarga angkat dan anak-anak angkat mereka yang semuanya terdiri daripada pelajar lelaki. Kami juga sempat merakamkan mereka membantu menyediakan bahan untuk membuat Laksa Sarawak. Kami meninggalkan rumah berkenaan kira-kira jam 5.00 petang, tak pasti.


Ketika masih berada dalam rumah keluarga angkat tersebut, sdr. Lim telah menerima sms daripada Dr. Kadderi, meminta kami membuat rakaman di rumah Pengarah Pusat Perkembangan Pelajar, UKM iaitu Prof. Dato' Dr Shaharudin di Bandar Baru Bangi. Sebelum menuju rumah berkenaan, kami singgah di masjid Bandar Baru untuk menunaikan solat Asar.


Kami menuju ke rumah Prof. Dato' Dr Shaharudin bersama-sama dengan Dr. Kadderi. Di rumah Dato' Shamsudin kami telah membuat rakaman temu bual dengan beliau serta temubual dengan anak-anak angkat beliau yang terdiri daripada seorang pelajar lelaki kaum Cina, iaitu pelajar Fakulti Perubatan dan seorang pelajar dari kaum India dari Fakulti FSSK. Dr. Kadderi pula telah membuat rakaman video aktiviti rakaman yang kami lakukan di rumah Dato' Dr. Shaharudin.

Kami beredar dari rumah tersebut lebih kurang jam 6 setengah petang dan seketika kemudian kami tiba di Pusat Penerbitan dan Percetakan, UKM. Masing-masing berpisah di sini untuk bertemu lagi hari esok untuk rakaman video majlis penyerahan kembali anak-anak angkat yang akan dilaksanakan di Danau, UKM.

3 comments:

daud.montak.zakaria said...

Aku tidak berkesempatan untuk hadir di Danau semasa majlis penyerahan kembali anak-anaqk angkat pada 8 Jun 2009 kerana terpaksa menyiapkan penyuntingan video Lawatan Tidak Rasmi Dato' NC ke Lata Jarum Raub Pahang pada 23 Mei 09 yang lalu...
Dengar cerita hangat jugak suasana mesyuarat antara kakitangan video dengan pihak Dr. Kadderi. Apa-apa pun rasanya saya terpaksa juga menyunting video Program Silang Budaya tu, takpelah demi tugas....

Nazri said...

hahahaha....ada gambar ekau lagi si studio...letak kat atas pulak tu..hahahahaha.

(sengaja nak gelak jahat)

Nazri said...

alamak...
terguna blog org..lupa nak sign in blog sndri..heheh...malu2..