Thursday, June 11, 2009

Kem Bahasa Inggeris

Sdr. Ramli sedang memeriksa kamera video sebelum memulakan
rakaman(foto 16/6/09).

Di sinilah program dijalankan(foto 16/6/09)

Keadaan di luar lokasi program(foto 16/6/09)

Lokasi program berhampiran kolam
di Golden Straits Villa, P.D(foto 16/6/09)


View Larger Map




View Larger Map

Golden Straits Villas dari googleearth


View Larger Map


Pada hari Sabtu, 13 Jun 2009, dan hari Selasa, 16 Jun 2009, Unit Audio Video mungkin akan membuat rakaman video Kem bahasa Inggeris di Golden Straits Villas, Port Dickson, Negeri Sembilan. Kami sebenarnya tidak berapa pasti dengan lokasi kem berkenaan. Harap kami akan dapat mencari lokasi yang tepat nanti. Harap Google Map dapat menunjukkan arah.

13 Jun 2009,
Aku sebenarnya tidak mengetahui cara untuk sampai ke lokasi kem ini. Oleh itu satu cara yang aku dapat fikirkan ialah dengan meneliti peta di Googlemap. Jam lebih kurang 6.00 petang, aku bersama sdr. Ramli telah memulakan perjalanan ke lokasi tersebut. Kami mengambil keputusan untuk memalui jalan lama bukan melalui lebuhraya kerana dikhabarkan lebuhraya ketika itu sesak dengan kenderaan.


Melalui jalan lama dari UKM kami bergerak melalui Jalan Bangi Lama dan seterusnya memasuki jalan menuju Dengkil sampai disatu simpang kami membeluk kiri untuk menuju ke pekan Salak, seterusnya pekan Sepang. Tiba di Sepang kami beluk kiri menuju Lukut dan Port Dickson. Kalau beluk kanan tentu akan menuju ke Bagan Lalang. Tiba di satu simpang, beluk kanan untuk masuk ke pekan Lukut. Kalau beluk kiri, akan menuju ke Seremban. Dari pekan Lukut kami meneruskan perjalanan hingga Port Dickson. Kami meneruskan perjalanan melalui Jalan Pantai. Kami tidak membeluk kanan untuk ke Pekan Port Dickson. Tidak berapa lama kemudian kami tiba di Golden Straits Villas. Setelah membuat tinjauan lokasi program Kem Bahasa Inggeris tersebut, maka kami terus mencari sebuah masjid yang tidak berapa jauh dari tempat tersebut untuk menunaikan solat Maghrib.


Selesai solat kami terus ke Golden Straits Villas untuk membuat rakaman program berkenaan. Peralatan disediakan dan seluruh acara telah dirakamkan oleh sdr. Ramli. Kebanyakan acara tersebut ialah lakonan dan nyanyian sambil menikmati makan malam. Antara VIP yang aku kenal ialah Pengarah Pusat Perkembangan Pelajar, Prof. Dato' Dr. Shaharuddin dan juga Pengetua Kolej Burhanuddin Helmi, Dr. Kadderi Md Desa. Acara tersebut tamat kira-kira jam 11.30 malam. Dalam perjalanan balik kami singgah di sebuah gerai untuk menjamu selera. Kami bergerak kembali melalui jalan kami datang ke sini. Tiba di UKM lebih kurang jam 1.00 pagi. Setelah menyimpan peralatan dan key out di e warga, kami pun pulang ke rumah. Sebenarnya ini merupakan kali pertama aku pergi ke Port Dickson dengan memandu kenderaan sendiri dengan ditunjukkan arah oleh sdr. Ramli.


16 Jun 2009 nanti, kami juga akan ke lokasi ini untuk rakaman program yang sama iaitu Kem Bahasa Inggeris anjuran Pusat Perkembangan Pelajar, UKM.


16 Jun 2009;

Bergerak ke Port Dickson dalam lingkungan jam 6.00 petang lebih kurang. Jalan yang dilalui adalah sama seperti 13 Jun yang lalu. Untuk lebih jelas kami melalui pekan Sepang, Lukut dan tiba di Port Dickson. Di Port Dickson kami terus menuju masjid di sana untuk solat Maghrib. Selesai solat terus ke Golden Straits Villa. Tiba di sana kelihatan peserta dan urus setia mula menjamu selera. Kami dijemput sama oleh Cik Wan....hmmmm....tak ingat Wan apa..Kami memasang peralatan rakaman dan seterusnya menjamu selera.

Selesai menjamu selera program pun bermula. Sdr. Ramli membuat rakaman keseluruhan acara berkenaan. Peserta pada malam ini merupakan peserta kumpulan kedua. Nampaknya tidak seramai kumpulan pertama pada 13 Jun yang lalu. Dr. Kadderi Md Desa nampaknya rajin merakam gambar foto di sekitaran dengan kameranya. Tidak terlepas merakam gambar ketika kami memasang peralatan dan sedang mengambil makanan untuk santapan malam itu.

Acara tamat kira-kira jam 10.30 malam. Kami pulang ke UKM melalui jalan yang sama. Hmmmm....malam tu aku tersesat kerana telah masuk jalan ke Seremban, sepatutnya aku masuk ke jalan menuju pekan Sepang. Agak jauh jugak lah. Kalau sdr. Ramli tidak menyedarinya tentu kami terlepas ke Bandar Seremban. Jalan lama ke P.D yang kami lalui itu agak sunyi dan kalau memandu seorang diri tentu jalan ini tidak termasuk dalam pilihan jika waktu malam. Kami tiba di UKM lebih kurang jam 12.00 tengah malam. Hmmmmm....selesailah satu tugas untuk hari ini.....



9 comments:

fazilahrahman said...

golden straits villa beach resort???
kt c2 la kitorg penah wat family day permanis mse sy 1st year (taon 2006)..mmg best ah..
mggu lpas lak (6 jun) sy wat reunion ngan bdak2 sekolah dlu n wat bbq kt pantai bertentangan ngan villa tuh..seronok!=)

ukmstudio said...

Memanglah,kat situlah, malam ni nak pergi lagi kat situ untuk program yang sama...

CikLieYzaOnline said...

huhu..
hai si studio..
bestnya pi jalan2...
heheheheheh...
den bz sikit kat sini..
heeeeeeeeeeeeeee
nak tulis kat shoutmix,xleh sbb kena block lak..wawawa

CikLieYzaOnline said...

bestnya pi jalan2...
wiwiwi

CikLieYzaOnline said...

bestnya pi jalan2..
wiwi

CikLieYzaOnline said...

bestnya jalan...hehehe

CikLieYzaOnline said...

alamak..banyaknya komenku disini...
malu lak rasa..haha.

ukmstudio said...

Takpe....biar banyak komen, jangan banyak makan....keh....keh...keh...

Nazri said...

hahahahahaha....