Wednesday, March 18, 2009

Latihan MCP Kumpulan 4..

Inilah kumpulan 4, bagus, jangan sekali-kali
luntur semangat tu...

Itulah...bila den nak rakam foto, lari,
kan dah nampak tangan jo..


Tiada suatu pun yang mustahil, selagi kita
belum tahu ia ditakdirkan mustahil...


Malam ni tiba di DECTAR lebih kurang 5 minit lagi ke pukul 8.00 malam. Parking kereta di tempat biasa dan matikan enjen, buka pintu, "tup", bunyi pintu kereta ditutup, kemudian tittttttttttt...bunyi central lock di aktifkan sebaik saja punat di kunci, den tekan. Seterusnya den mengatur langkah menuju pintu dewan...ops! laaaa....berkunci rupanya pintu yang selalu menjadi laluan den. Hmmm...terpaksalah menapak menuju pintu utama DECTAR.


Depan pintu utama sedia menunggu beberapa orang siswi yang ingin menyambut ketibaan VIP...rupanya di DECTAR akan diadakan majlis makan malam kolej, tak tau den kolej mana. Terus berjalan masuk dewan dan seterusnya ke Studio UKM berhampiran dengan Panggung Seni. Pintu dibuka dan terus masuk lalu login kedatangan untuk bekerja malam ni. Sebaik selesai login, den menyediakan semua peralatan audio visual yang diperlukan di dalam studio.



Sebenarnya malam ni kumpulan 4 pelajar Pusat Pengajian Media akan mengadakan latihan penerbitan MCP. Kami akan mengendalikan latihan berkenaan. Kami yakni den, sdr. Kamarul dan Sdr. Ramli Adnan akan membantu kumpulan berkenaan cara pengendalian peralatan untuk penerbitan MCP. Seperti biasa kami akan membantu sepenuh hati tanpa sebarang niat tersembunyi yang terselit di sudut hati kami. Kali pertama latihan semua kesilapan yang wujud telah diperbetulkan sedikit demi sedikit hasil perbincangan kami dengan semua ahli kumpulan yang terlibat. Selepas pembetulan dilakukan, latihan diteruskan. Setelah semuanya agak o.k kami tinggalkan mereka menjalankan latihan dengan sendiri.



Walaupun kumpulan 4 tidak mempunyai krew yang cukup untuk latihan namun mereka masih jua mempunyai semangat untuk berlatih. Itulah yang amat penting bagi kami jika kerjasama kami diperlukan. Bagi kami semangat mereka untuk berlatih menyebabkan kami bersedia untuk membantu secara "all out". Apa yang den harapkan malam esok iaitu 19 Mac 2009 jam 8.00 malam segala kesilapan malam ini tidak akan berlaku dan dapat mereka atasi. Yang paling penting, semasa penerbitan akhir nanti mereka dapat melakukan tugas masing2 dengan sempurna dan mampu menghasilkan penerbitan yang cemerlang.....

6 comments:

CikLieYzaOnline said...

salah eja tu.. apo la ekau ni..
*semanagt*...heeee.apo bondo tu?
mcm bhasa filipina jo..huhuhuu

CikLieYzaOnline said...

emm..
papapun, den mewakili grup den nak ucapkan bebanyak timo kacih buek ekau,sesumpah yg comel dan abg ramli sbb sggup tlg grup den ni ha..den tarik balik la gelaran den kek sesumpah tu yo.huhu.xdo niat pun nk gelar dio cenggitu.heeeeeeeeee.......... =)

timo kasih yo ats segalo2nyo..jasa kalian akan den ngan kengkwn den konang sampai bebilo...stp detik,waktu dan maso..sampai ke anak,cucu,cicit dan moyang juo.... =)

daud.montak.zakaria said...

Hmmmmm....memang patutlah dilantik sebagai editor Nadi Bangi......

daud.montak.zakaria said...

Hm...ejaannya dah dibetulkan dahhhh.......

daud.montak.zakaria said...

Hmmmmm...samo-samolah...jangan lupo latihan lagi dan bersedia untuk penerbitan akhir, key.....

CikLieYzaOnline said...

Baik bos... a.k.a tauke guo...
hahahahaha... ish,ngutuk lg den ni..
baru jo den insaf td....hehehehehe