Friday, July 21, 2017

Jamuan Hari Raya UKM.................2017

Hari ni JUMAAT, 21 Julai 2017, kami membuat rakaman MCP Majlis Jamuan Hari
Raya UKM 2017. Tiba di STUDIO UKM, pepagi buta terus pasang 
kamera, kabel2 dan tripod da pasang semalam....
Mudah la sikit, pagi ni aku
pasang semua kamera satu hingga tiga. 
Bila Shahrul tiba dia pasang kamera empat kat atas.
Sdr. Ramli pasang audio system dalam studio. Selesai keje duk
minum nescafee sat.....sementara tunggu krew yang lain...

sebelum mula...tak tau foto sape ni.....tq je la....
aku, hasnah & fakhran
aku, hasnah, shahrul, aizat, fazliana & jasril

sambil makan kendalikan switcher....

tugas sambil jamu selera....aku, jasril, hasnah, shahrul & fakhran...
  Tak berapa lama kemudian sorang sorang krew datang ke studio. Ramai jugak krew
yang dapat hadir. Mereka yang hadir dan membantu buat keje ialah...
FAZLIANA, HASNAH, FAKHRAN, SULIMI, AIZAT, JI, YUNUS, KHUSAIRI,
FAZLI, sementara KREW UAV PKK ialah...SHAHRUL, KAMARUL, RAMLI,
JASRIL & AKU....seorang krew kami datang dari UKM KAMPUS
KL....jauh tu....sdr. YUSRI......ooopst! sorang lagi, lupa pulak..
SITI SURAYA dari Media Sosial PKK.........
Terima kasih BEBANYAK kepada semua krew yang sama2 bertugas....

tugas sambil jamu selera....aku, jasril, yunus, shahrul, fazliana, fakhran & hasnah...
yunus, shahrul & fazliana...

rakan rakan mcp...tanpa mereka sape la kami....hahaha...
aku, shahrul, anim, en. hazrul, yunus, fazliana, hasnah & siti suraya....
...foto siti suraya ni....yang TUDUNG MERAH tu BOSS kami, Prof. Datin
Dr. Norizan Abdul Razak....
depan sekali...suraya, hasnah, aku, kamarul, shahrul, DATIN, yunus & fazliana...



foto sdr. AIZAT.......sdr. yunus misdi...krew mcp kami ni.....
  Rakaman MCP perlukan ramai krew untuk mengendalikan 4 buah kamera kat dalam dewan. Sementara dalam studio tidak kurang lima orang krew mesti ada. 
Sebuah kamera secara bergilir gilir dikendalikan oleh 2 orang krew, 
tak mampu sorang krew berdiri lebih kurang sejam setengah untuk
setiap program selama 3 jam.......jadi perlu bergilir dua orang.....

doa...

doa....

berlagu...

rakan2 mcp tolong bawa masuk studio untuk sama2 menjamu selera....terima kasih YAN & HASNAH....

....ini yang sempat aku makan...ALHAMDULILLAH....drpd tiada.......tapi kenyang gak...
 Selain jurukamera, terdapat juga dua orang krew bekerja secara bergilir gilir
di bilik audio iaitu sdr. RAMLI dan HAJI SULIMI...maaf foto mereka tak
sempat si snap. Mereka berada dalam bilik audio
sepanjang program berlangsung kerana audio yang masuk untuk rakaman
perlu dikawal....itulah tugas mereka.......

persembahan VVIP...
persembahan VVIP...

LEMAN....LEMAN....


persembahan VVIP...

Dalam Bilik Kawalan Utama aku dengan lebih kurang dua atau tiga orang krew lagi.
Tugas aku di sini ialah memberi arahan kepada semua jurukamera yang sedang mengendalikan kamera dalam dewan. Aku yang akan memilih kamera mana yang akan di 'TAKE'...oopst! ok...ok takyah la aku gitau...kalau
gitau pun korang tak kan faham melainkan korang ada sama dalam bilik ni...atau
korang jadi salah sorang krew kamera kami.....

rakan se ofis aku pun ada sama niii....
persembahan...
persembahan...
Apa2 pon semua tugas dalam dewan hari ini dapat dilaksanakan dengan kemas dan licin
nanti aku edit korang boleh tonton di UKM TUBE....klik jer DI SINI.....

Ok....aku nak ucapkan sekali lagi terima kasih bebanyak kepada
semua krew yang terlibat....semuanya.....nanti bantu
kami lagi eaaaaa..............Nanti kita kumpul
ramai - ramai masa MAJLIS KONVO
ujung bulan OKTOBER nanti....................ok..............

IMBAS KEMBALI KONVO TAHUN 2016 DI SINI.............


SEKIAN....

DAUD.montak.zakaria

2 comments:

Muhammad Nor Aizat Abd. Rahim said...

Pengalaman baru saya bersama Team MCP UKM... Majlis raya UKM 2017 ni yg ke berapa ntah saya join.. ada la dalam 5 ke 6 program dah.. tak sabar nak tggu majlis konvo pulak.. tq cip dan sifu yunus..beri peluang..

studioukm said...

....sama2 saudara aizat....