Saturday, July 7, 2012

FLOria 2012 d' PUTrajaya.

 ...ALLAH AKBAR...

HARI ini aku nak tulis perkara yang bukan berkaitan tugas aku yang
biasa dalam hal video. Hari ini aku cuba untuk lari daripada
memperkatakan berkaitan video. Hari ini tanpa 
rancangan aku pi FLORIA 2012
di PUTRAJAYA.

 ...pintu gerbang...

Buah hati aku pujuk aku pi sana sebab dia nak beli bunga yang dia suka.
Nak taknak aku turut jer kemahuannya maklumlah kalau takde
dia sapelah lagi nak curahkan cinta kat aku , kan gitu?

 ....jualan selain bungan...

Sebenarnya aku tak minat sangat dengan suasana yang sibuk ni, tu sebab
jarang aku dijumpai sape2 kat tempat-tempat yang sibuk macam tu.
Tapi aku turutkan gak, dengan niat yang ikhlas, bukan 
terpaksa.....

 .....sibuk sangat...tak suka...tak suka...

Sampai sana memang ramai sangat orang kat sana, macam-macam rupa macam-
macam penampilan. Kami pi masuk khemah yang mempamerkan 
pelbagai hiasan bunga. Aku cuba rakam foto tapi macam 
tak cantik jer....bukan bunga tu, tapi foto
yang aku rakam tu, maklumlah
kamera handphone.
Tu sebab ada rakan sekerja taknak aku rakam ngan kamera handphone,
dia suka rakam fotonya dengan kamera yang besar-besar jer,
kamera handphone tak main ler...opst! itu
andaian aku jerrr....maaf...

 .....ni lagi...

Setelah puas jalan kat dalam khemah bertutup yang sejuk tu, kami pun
keluar menuju tempat gerai-gerai jual bungaan. Kasih hati aku
tu beli 3 pokok bunga orkid dalam pasu dan juga
bajanya sekali...Selesai jer
kami terus gerak...

 ....cantik ker....?

Aku bersyukur gak kekasih hati aku tu taknak lama-lama jugak
kat tempat tu...

 ...bunga-bunga...

Sebenarnya kami tak merayau jauh pun tapi hanya gerai gerai bungaan kat sekitar tu
jer....gerai-gerai lain tak pi pun...

 ....orkid...

Tu lah pompuan kan....mesti suka sangat ngan bunga-bunga ni...tapi 
aku sikit pun tak tersentuh dengan kecantikan bunga-bunga
ni....
...bunga lagi...

Bila sampai ke kereta, aku rasa lega sangat kerana terlepas daripada
suasana sibuk yang aku tak suka sangat walaupun bukanlah
sesibuk mana sangat pun......

....sekian dan terima kasih kerana sudi membaca...
DAUDmontakzakaria.

No comments: