Sunday, June 19, 2011

Malam Bintang UKM

MALAM ini, 18 Jun 2011, Sabtu;
Bulan ini tiba-tiba jer terselit sebuah rakaman video Malam Bintang UKM, tah mana sesatnya tah...
Sebenarnya kami sudah lama tidak membuat rakaman Multiple Camera Production dah hampir 2 bulan kut....

..sedang menjalankan tugas dalam konti...
....apa tuuuuu......
Disebabkan kami sudah lama tidak membuat rakaman MCP berkenaan maka kami terpaksa datang awal ke Studio UKM untuk membuat persiapan teknikal. Kami berada
di studio tu lebih kurang jam 6.00 petang....waktu itu adalah janji aku...

Persiapan teknikal kami selesaikan lebih kurang satu jam lebih....dan yang terlibat ialah aku, Shahrul, Ramli, Izad, Jasril & Suraya....
Sdr. Kamarul tidak dapat hadir sebab terpaksa bergegas ke Melaka kerana dia dan keluarga perlu ada di sana atas hal yang tertentu, tak boleh dielakkan...

...tiba2 jer suka nak bergambar...nak tunjuk baju baru beli kut....
....ni krew 'switcher' Arenim yg baru lepas kendalikan kamera...
jangan berani2 nak usik...
Malam ini tetamu kehormat ialah Tan Seri Naib Canselor sendiri. Program bermula
hampir jam 9.00 malam. Krew kami yang hadir ialah sdr. Yunus, Arenim,
Khaidir, Azrul Khaidir, Yusri, Zulhim, Saiful,
Junior Mastermind....dan lain2.

Wah! nampaknya malam ni krew switcher dan grafik bertugas menjadi krew kamera....rasanya tak kisahlah sebab di dalam studio ada krew lain yang ambil alih tugas berkenaan.
Krew yang baru nampaknya sudah dapat membiasakan diri dengan cara kerja rakaman MCP tersebut.
....tetamu vip Tan Seri NC dan TNC...
Tamat saja program tersebut kami pun mengemas semua peralatan sementara yang lain pergi minum setelah keletihan berdiri di kamera selama lebih kurang 2 jam.
Semasa mengemas terjumpa Jingjing. Dia kata rambut aku dah lain...memang lain pun...
Sebelum itu pun Junior Mastermind, pun tegur rambut aku lain...

Selain dari itu Zubir(sekarang dah ada PhD, kena panggil doktor ler...) masuk Studio UKM bertanyakan aku mana. Dua tiga kali aku jawab 'saya', mula2 dia tak perasan, akhirnya dia amati aku dan barulah dia perasan 'aku adalah aku'. Dr. Zubir datang ke Studio UKM untuk menempah DVD Malam Bintang UKM kerana beliau dijemput menyanyi semasa 'selingan'...............................Dia pun kata rupa aku dah lain disebabkan oleh rambut...ermmmm....nampaknya tak lama lagi rambut ni akan jadi korban kut...tapi....tak tau bila lagi...


....tak panjang mana pun rambut niiii.......


Apa2 pun terima kasih kat Dr. Zubir dan Jingjing kerana masih mengenal aku dan terima kasih gak kepada semua krew yang membantu kami dalam menjalankan tugas rakaman berkenaan...'tanpa anda siapalah kami......'



daudmontakzakaria

3 comments:

jingjing said...

haha. Tq tag jj di sini. :) Btw xpayah la nk korban kn rambut tu. ok la tu. haha. Very happy to see u guys smlm. ^_^

CikLieYzaOnline said...

rambut x panjang tapi agak tebal...hahahaha..ye,sangat berbeza jika dibandingkan dengan beberapa tahun yang lalu...nmpk mcm makin muda bila pesyen rambut sebegini hahahahaha..opsssss

studioukm said...

ha...ha...ha...ha....opsst! jugak..