Saturday, April 11, 2009

Manifestasi Seni UKM 2009


Hmmm...lepas pasang kamera, sempat pulak main muzik,
entah lagu apo, hindustan gamaknye...
Sdr. Wafiy dan Firdaus..






Sdri. Hasnah dan Hanim...

Seperti biasa den memandu ke UKM, mestilah memandu kereta takkan nak berjalan kaki dari Bangi ke UKM yang jauhnya kira2 10 Km tu. Keluar rumah tepat jam 6.15 petang. Den dah janji dengan rakan-rakan untuk tiba jam 6.30 petang. Seperti biasa den memandu taklah laju sangat lebih kurang 90 Kmsj tapi walaupun tak laju lebih lajulah daripada kura-kura tu.


Tiba di UKM memang 'in time' taklah tepat sangat 6.30 petang, tapi o.k jugak tu. Janji tetap janji klau kito janji 6.30, mestilah kita tepati janji tu melainkan ada aral yang melintang. Den masuk studio, rakan-rakan den dah pun berado kek sanun. Sebenarnya de berjanji dengan dua orang rakan den tu untuk tiba di Studio UKM kira-kira jam 6.30 petang. Den minta dia orang bantu den memasang peralatan audio video di DECTAR untuk rakaman MCP malam ni. Persiapan peralatan kami siapkan dan diuji. Tugas tersebut selesai dalam masa satu jam.


Kemudian den menaip grafik untuk rakaman malam ni.
Krew yang lain tiba secara beransur ansur lebih kurang jam 8.00 malam. Sdr. Yunus tiba untuk membantu de menyiapkan grafik untuk dikeluarkan di skrin semasa rakaman di buat nanti. Lebih kurang hampir jam 8.30 malam Sdr. Asrof iaitu Pegawai Kebudayaan masuk studio dan minta kami sediakan satu lagi kamera video di lobby DECTAR untuk merakam persembahan seni di lokasi tersebut semasa VIP mula masuk ke DECTAR. Tapi sayang semasa rakaman tiada audio yang masuk. Kami terlupa memasang mikrofon di lobby untuk merakamkan audio. Apa nak buek, maka dia orang menari dan menyanyi tetapi tidak kedengaran suara dan juga muzik.


Semua aktiviti rakaman di dalam DECTAR telah dapat dilakukan dengan baik. Ramai krew bantuan yang telah datang membantu pada malam ni. en rasa gembira kerana masing-masing telah dapat menjalankan tugas dengan lancar tanpa sebarang masalah. Antara krew yang datang membantu malam ini ialah Sdr. Yunus, Zulhimi, Hata, Ismahashimi, Hafiz, Azrul, Khaidir, Firdaus, Wafiy, Bukhari, Sdri Hasnah dan Hanim. TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK NTUK MEREKA SEMUO....

6 comments:

eyjaz said...

mcm abg wafi jek..

ukmstudio said...

Yo lahhhhh....sapo laie kalau bukan dio tu...

me|l aziz said...

abg studio.. video malam manifestasi ni x de copy utk student ker..?

ukmstudio said...

Kami buat salinan atas permintaan tapi kalau untuk pelajar dikenakan 'charge' dimana 'charge' tersebut akan disalurkan ke bendahari UKM..

me|l aziz said...

owhh.. okeh2.. permintaan tu nk wat kat mane plak..?

ukmstudio said...

datang pusat penerbitan dan isi borang tempahan....