Friday, November 16, 2018

Syarahan Umum...Ustaz BadliShah.

Hari ni Jumaat, 16 November 2018...aku ada tugas hari ni. Aku kena buat rakaman video Syarahan Umum. Sebenarnya aku ada banyak
keje suntingan untuk ucapan Naib Canselor masa
majlis konvo. Jadi aku kena tinggalkan
sekejap keje aku tu. Aku tak kisah pun keje video da terbiasa 
dengan aku...



tunggu majlis bermula....
Jam 8.15 am aku kena bergegas ke Pusat
Sisiwazah UKM untuk rakaman syarahan umum berkenaan.
Aku kena pi sebab hari ini terdapat tiga kerja dimana dua daripadanya
dijalankan serentak di dua dewan berbeza. Satu keje lagi
sebelah malam...masa aku tulis blog ni la...kut...
atau memang da abis kut apa yang berlangsung kat dewan tu...
Disebabkan kekurangan staf
maka aku kena pi rakam kat pusat siswazah tu.
Syarahan umum tu dianjur oleh profesional ukm dengan kerjasama
pusat islam ukm. Aku tiba di dewan tu agak awal iaitu jam 8.30 
dan majlis bermula jam 9.00 pagi lebih kurang.

syarahan da mula...
hahaha...ni video dari mimi...ni screen shot aje...
Tiba kat sana jumpa staf ptm yang diketuai oleh
faril izaldi. Dia orang involve untuk live streaming. Aku tengok 
dia orang bawak kamera sendiri. Masa aku datang dia orang sedang cuba untuk 'live' kan visual dia orang. Aku tawarkan juga
khidmat aku kat dia orang...kalau kamera
dia orang tak keluar visual.

Namun akhirnya keluar jugak
visual di streaming, alhamdulillah, jadi takde la dia orang 
amik visual output dari kamera yang aku guna...ok la tu..Aku tonton
rakaman dalam live streaming..hermmm...cantik visualnya dan
lebih cantik visualnya daripada yang aku rakam....
mungkin kamera mereka kamera HD tu...

...bersua najwa....da jadi ibu sekarang...
Bila program bermula maka aku pun rakam lah...
sementara tu aku bukak handphone aku...la...si mimi edani pun
ada kat dewan ni...hahaha...berjela la gurau dia orang dalam grup rakaman konvo ukm tu...macam macam la dia orang ni..
hahaha...aku ingatkan aku da tak jumpa
lagi dia orang dimana mana sebelum konvo ke 47 tahun
2019 depan...sebab masa tu aku da pencen kut..insyaALLAH...memang tak sabar2 aku nak pencen...hahaha..
Menarik jugak syarahan ustaz tu...ustaz tu sering keluar tv al hijrah...Menarik jugak syarahannya...gelak ketawa hadirin dibuatnya..ok la bila gelak2 tentu kurang ngantuk kan....bukan mudah untuk dengar ceramah tanpa rasa lelap.... Nanti da siap aku edit 
aku akan upload ke utube...korang boleh tonton nanti...
Namun kat sini aku beri link sebahagian yang
 sedikit sahaja daripada rakaman berkenaan.........

Selesai rakaman aku kemas alat...tetiba pulak si najwa tegur aku...la..ada jugak dia kat sini...Korang tentu tak kenal dia ni...Sebenarnya 
dia salah sorang intern dari politeknik arau tahun
2013 kut. Dia pelajar intern unit video kami.
Banyak aku tulis dalam blog berkaitan
dia ni...hinggalah cerita masa aku pi hadiri kenduri kawen dia dulu tu...

Di sini boleh baca tulisan aku tentang Najwa dan aisyah dua orang pelajar intern kami tahun 2013...sila pi ke link
di SINI
Video nya boleh ditonton 
di SINI...eaaa..

Sekelumit daripada 2 jam video syarahan boleh ditonton di bawah eaaa...




~ SEKIAN ~


daud.montak.zakaria

1 comment:

Jeffri Rahman said...

Salam...abg Daud dah nak pencen ke tahun 2019? Semoga terus menabur khidmat bakti kepada seluruh warga UKM ye bang. All the BEST in your life. Kadang-kadang saya lihat tugas sbg Penerbit Rancangan di UA ni tidak mencerminkan tugas hakiki sebenar. Malah lebih sesuai jika dipanggil operator kamera sahaja jika dibandingkan tugas Penerbit Rancangan di RTM. Job spec secara umum dekat laman web SPA dah cantik dah tapi bila kerja di UA hanya cebisan dari job spec itu yang digunapakai. Saya cadang sebelum abg Daud pencen marilah kita sama-sama buat hebahan kepada seluruh Penerbit Rancangan di UA utk . sit down together-gether bagi memartabatkan lagi jawatan ini supaya lebih baik dari sebelumnya. Boleh eh bang?

Saya juga Penerbit Rancangan di UTM JB. Ini laman web saya, dua-dua aktif:
1) http;//cubitsanasini.blogspot.my
2) http://utmlead.utm.my/jeffri-ar/

Sekali lagi saya harap kita boleh kerjasama sebelum abg Daud berpencen.

Wassalam...