Saturday, February 21, 2009

Perlunya sikap tanggungjawab...

Jam hampir 9.00 pagi, Sdr. Ruhaizad menghubungi saya melalui handphone. Dia mengatakan bahawa dia telah pergi ke Dewan Gemilang tetapi tidak mendapati sebarang program diadakan di sana. Sebaliknya dia mengatakan hanya terdapat pelajar yang akan menduduki peperiksaan di dewan berkenaan. Sebagai seorang kakitangan yang bertanggungjawab walaupun hari cuti dia datang juga untuk memenuhi permintaan pihak yang inginkan perkhidmatan kami. Namun sebagai pihak yang meminta perkhidmatan adalah sewajarnya jika berlaku sebarang perubahan tarikh dan waktu hendaklah dimaklumkan kepada kami supaya tidaklah perlu kami datang ke UKM semata-mata untuk membuat rakaman program yang telah dibatalkan atau telah diubahkan tarikhnya. Sekarang ini kemudahan amat banyak untuk memaklumkan kepada pihak kami sama ada melalui email, talipon, handphone dan sebagainya....kemudahan teknologi sekarang ini tiada masalah kepada pihak berkenaan untuk menghubungi kami. Kalau kita ada masalah sengan teknologi seperti 'alahan' kepada teknologi masih ada lagi cara lain untuk menghubungi pihak kami.......
Itulah yang dikatakan sikap 'TANGGUNG JAWAB'.................
yang perlu ada walau di peringkat mana sekalipun kita berada, di atas ataupun di bawah, semuanya sama belaka...

No comments: